16 Ιαν 2024

Μετά τον αόριστο

Από τον αόριστο (και το θέμα του) σχηματίζονται ο απλός μέλλοντας, οι συντελεσμένοι χρόνοι και οι αντίστοιχοι τύποι της υποτακτικής και της προστακτικής.

Αυτό συμβαίνει ακόμη και όταν ο αόριστος σχηματίζεται ανώμαλα:

πλένω / έπλυνα
  • θα πλύνω, έχω πλύνει
  • να πλύνω, να έχω πλύνει
  • πλύνε, πλύνετε
πλένομαι / πλύθηκα
  • θα πλυθώ, έχω πλυθεί
  • να πλυθώ, να έχω πλυθεί
  • πλύσου, πλυθείτε


Μερικά ρήματα, ωστόσο, παρουσιάζουν κάποιες ιδιομορφίες και χρειάζονται προσοχή:

λέω / είπα
  • θα πω, έχω πει
  • να πω, να έχω πει
  • πες, πείτε (πέστε)
έρχομαι / ήρθα
  • θα έρθω, έχω έρθει
  • να έρθω, να έχω έρθει
  • έλα, ελάτε

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στις αναρτήσεις που ακολουθούν:

1. Απλοί μέλλοντες (και απλές υποτακτικές) που χρειάζονται προσοχή
2. Συντελεσμένοι χρόνοι που χρειάζονται προσοχή
3. Προστακτικές που χρειάζονται προσοχή


ΕΙΚΟΝΑ: cocooncenter.co.uk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα