29 Οκτ 2019

Ιστορίες από τότε....

Από την April 12
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια μέρα που γράφτηκε στην Ιστορία για το ηρωικό «ΟΧΙ» της Ελλάδας στον Μουσολίνι. Έτσι με αυτή την αφορμή πήρα συνέντευξη από τη γιαγιά μου και μου μίλησε για ιστορίες που είχε ζήσει η μαμά της.


Η σφαγή του Διστόμου

Τον Ιούνιο του 1941 οι Γερμανοί έξω από το Δίστομο συνάντησαν τον ιερέα του χωριού και τον ρώτησαν εάν υπάρχουν αντάρτες στην περιοχή. Εκείνος τους απάντησε αρνητικά. Μπαίνοντας όμως οι Γερμανοί στο χωριό δέχτηκαν επίθεση από τους αντάρτες. Ήταν απόγευμα. Οργισμένοι τότε ξεκίνησαν από την αρχή του Διστόμου και μπαίνοντας στα σπίτια σκότωναν όποιους έβρισκαν μπροστά τους. Κάποιοι που κρύφτηκαν πίσω από πόρτες και πατάρια κατάφεραν να γλιτώσουν.
Στο Χρισσό της Φωκίδας

Οι αντάρτες στο Χρισσό της Φωκίδας χτύπησαν μια ομάδα Γερμανών και τραυμάτισαν έναν αξιωματικό. Οι κάτοικοι του χωριού πήραν τότε τον Γερμανό και τον φρόντισαν από τις πληγές που είχε. Όμως οι Γερμανοί οργισμένοι μάζεψαν όλο το χωριό στην πλατεία, με σκοπό να τους σκοτώσει. Μερικοί κρύφτηκαν κάτω από μεγάλα βαρέλια με ελιές (κάδες). Οι Γερμανοί δεν πείραξαν τους χωρικούς, γιατί παρουσιάστηκε ο χτυπημένος αξιωματικός και ζήτησε να μην κάνουν κακό στο χωριό, επειδή οι χωρικοί τον περιποιήθηκαν. Έτσι σώθηκαν από τη σφαγή.


ΙστορίαΠαιδικά ρεπορτάζ

3 σχόλια:

δάσκαλος98 είπε...

Μπράβο, αστέρι μου! Εξαιρετική εργασία! :D
Τα χαιρετίσματά μου στη γιαγιά!

Νεφ.2008 είπε...

Μου αρέσει η ιστορία σου!Τα λέει πολύ ωραία η γιαγιά σου.

μαθητής11 είπε...

Πολύ ωραία εργασία.

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα