7 Αυγούστου 2013

Ο δείκτης ηλιακής προστασίας
(SPF)

Η επιλογή του σωστού αντηλιακού εξαρτάται από δύο παράγοντες: τον δείκτη η­λι­α­κής προ­στα­σί­ας και τον τύπο του δέρματος.

Ο δείκτης ηλιακής προστασίας (Sun Protection Factor ή SPF) αναγράφεται στη συ­σκευ­α­σί­α των αντηλιακών και δείχνει πόσο χρόνο μπορεί κάποιος να εκτεθεί στον ή­λιο χωρίς να «κα­εί». Σχετίζεται με τον χρόνο που απαιτείται για να κοκ­κι­νί­σει, όταν κά­θε­ται στον ή­λιο χω­ρίς αντηλιακό.
★ Αν, για παράδειγμα, χω­ρίς αντηλιακό το δέρμα μας ερεθίζεται (κοκκινίζει) μέ­σα σε 10 λε­πτά, τότε η χρήση ενός αντηλιακού με SPF 15 μας διαφυλάσσει από η­λι­α­κό έ­γκαυ­μα 15 φο­ρές περισσότερο (15 · 10 = 150 λεπτά ή δυόμισι ώρες).

Όσο ανεβαίνει ο δείκτης τόσο αυξάνεται και η προστασία, χωρίς αυτό να ση­μαί­νει ό­τι υ­πάρ­χει αντηλιακό που μας καλύπτει σε ποσοστό 100%.


Οι δερματολόγοι συνιστούν να χρησιμοποιούμε αντηλιακά με δείκτη προστασίας του­λά­χι­στον 30. Έτσι προστατευόμαστε κατά 97% από τις ακτίνες UVB.


Όταν αγοράζουμε ένα αντηλιακό πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι ταιριάζει στο δέρ­μα μας και ό­τι προσφέρει προστασία «ευρέως φάσματος», δηλαδή προ­στα­τεύ­ει τόσο α­πό τις υ­πε­ρι­ώ­δεις ακτίνες UVB όσο κι από τις UVΑ.
★ Η προστασία από τη UVB εκφράζεται με τον αριθμό SPF, ενώ για τη UVA α­πο­δί­δε­ται σχη­μα­τι­κά με τη UVA σε κύκλο.


Όλα αυτά ισχύουν, ωστόσο, με δύο προϋποθέσεις: ότι έχουμε βάλει σωστά το α­ντη­λι­α­κό και ότι δεν απομακρύνθηκε από το νερό ή τον ιδρώτα. Γι’ αυτό η ε­πα­νά­λη­ψη της ε­φαρ­μο­γής του κάθε δύο ώρες περίπου ή έπειτα από βουτιά ή ε­φί­δρω­ση θε­ω­ρεί­ται α­πα­ραί­τη­τη.


ΕΙΚΟΝΕΣ: nytimes.com, beyondcoastal.com, podilato98.blogspot.com (από summerskinblog.wordpress.com), cvlux.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται.
Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στην «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ