12 Απρ 2020

Η σχέση μου με τα βιβλία

Από την ART0410
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Πριν τέσσερα χρόνια, όταν πήγαινα στη δευτέρα δημοτικού, άρχισα να διαβάζω τα πρώτα μου παραμύθια τα οποία ήταν εικονογραφημένα και δίπλα είχαν ένα μικρό κείμενο, τόσο μικρό για να κάνω εξάσκηση στην ανάγνωση. Οι εικόνες όμως ήταν αυτές που δυνάμωναν τη φαντασία μου και αυτό που άρεσε περισσότερο.

Όταν πήγα στην τετάρτη δημοτικού άρχισα να διαβάζω λογοτεχνικά βιβλία που είχαν μεγαλύτερο κείμενο αλλά είχαν και κάποιες εικόνες. Ένα από αυτά που θυμάμαι έντονα ήταν «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων». Δε μου άρεσε να διαβάζω μόνη μου. Ήθελα πάντα να είναι και η μαμά μου δίπλα για να τη ρωτάω και να μου εξηγεί όλα μου τα γιατί.

Τώρα διαβάζω μεγαλύτερα βιβλία και χωρίς εικόνες. Θα μου άρεσε αργότερα να τα εικονογραφώ για να βάζω τη δική μου φαντασία. Συνήθως διαβάζω κάθε Σαββατοκύριακο γιατί τις καθημερινές μελετώ τα βιβλία του σχολείου. Τώρα φυσικά που τα πράγματα έχουν αλλάξει εξαιτίας του κορονοϊού διαβάζω περισσότερες μέρες. Αυτές τον καιρό στα χέρια μου βρίσκεται το βιβλίο του Ντίκενς «Τα δύσκολα χρόνια». Μου αρέσει γιατί μιλάει για ένα σχολείο που είχε έναν τραγικό δάσκαλο. Συγκρίνω εκείνο το σχολείο με το δικό μας και σκέφτομαι πόσο όμορφα περνάμε εμείς στο δικό μας. Αλλά δυστυχώς έκλεισε. Το βιβλίο όμως που με έχει συγκινήσει και το θυμάμαι ακόμη και τώρα είναι «Οι άθλιοι» που το έγραψε ο Βίκτωρ Ουγκώ. Επίσης μου αρέσουν και τα θεατρικά έργα του Σαίξπηρ.

Το μέρος που μου αρέσει να διαβάζω είναι μια γωνιά στο σαλόνι, σε μια πολυθρόνα που βρίσκεται δίπλα στο τζάκι. Θεωρώ ότι τα βιβλία είναι σημαντικά γιατί τρέφουν τη φαντασία μας, μας ταξιδεύουν σε άλλους τόπους, σε άλλες εποχές κι έτσι μπορούμε να γνωρίσουμε το παρελθόν. Επίσης μπορούμε να γνωρίσουμε τις ζωές άλλων ανθρώπων, τον χαρακτήρα τους. Να δούμε τα λάθη που έκαναν αυτοί και να μην κάνουμε κι εμείς τα ίδια.

Τα βιβλία πλουτίζουν το λεξιλόγιό μας με ωραίες εκφράσεις. Μπορούμε έτσι να διηγηθούμε στους άλλους διάφορες ιστορίες που διαβάσαμε με τέτοιο τρόπο που να τους συγκινήσει και να τους τραβήξει την προσοχή.

Τα βιβλία είναι ένα ταξίδι στον χρόνο, μια χαρούμενη και γεμάτη μυστήριο περιπέτεια. Μας δείχνουν έναν τρόπο να σκεφτόμαστε αλλά και να συμπεριφερόμαστε καλύτερα στους άλλους.


2 σχόλια:

Μυρτιά είπε...

Σύντομα να τελειώσει η καραντίνα και να παίξουμε παρέα με το γατούλα σου.

Unknown είπε...

😋😋

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα